תוכן עניינים:
הצג
מה זה טורבו דיזל?
הומצא בתחילת המאה ה-20 (1922 המנוע דיזל הראשון הועלה לכביש) ושימש תחילה לספינות נוסעים.
ההבדל העיקרי בין מנוע דיזל לבין מנוע בנזין הוא כי במנוע דיזל, הסולר מרוסס לתוך תאי הבעירה באמצעות אינג’קטורים, כאשר האוויר בכל תא בעירה נמצא תחת לחץ גדול מאוד עד כדי כך שחם מספיק כדי שיתקבל הצתה ויהיה “פיצוץ” שדוחף את הצילינדר בהמשך התנועה שלו.
הטורבו דיזל הפך לפופולרי בישראל ובעולם החל מ 1990 ממספר סיבות וקודם לכן היה נפוץ בטרקטורים / משאיות מכמה סיבות:
- מחירי הסולר היו זולים משמעותית ממחירי הבנזין
- מנועי הדיזל נחשבים לאמינים ובעלי בלאי נמוך.
- מנועי הדיזל נחשבים למנועים עם כוח רב ולכן שימשו כלי רכב גדולים אשר נושאים סחורות ופחות מכוניות משפחתיות.
הזרקה ישירה למנוע דיזל המכונה גם – TDI – Turbocharged direct injection
TDI הוא עיצוב של מנועי טורבו דיזל הכוללים טורבו וזרקה ישירה של דלק לצילינדר, הטכנולוגיה שפותחה ויוצרה על ידי קבוצת פולקסווגן. מנועי ה-TDI נמצאים בשימוש נרחב בכל מרכזי פולקסווגן, מנועים אלו פועלים לרוב במכוניות רגילות / משפחתיות (במיוחד אלה נמכרים באירופה).
במנועי בטורבו דיזל הבלאי והתקלות הן לרוב מסביב למנוע במשאבות הזרקת סולר, אינג’קטורים ומגדשי טורבו.