למרות המצב אנו פתוחים כרגיל עקב היותנו עסק חיוני. שנדע ימים טובים יותר!

כיצד פועלת מערכת מיזוג אוויר ברכב ואיך לשמור עליה

תחזוקה נכונה של מערכת מיזוג אוויר ברכב יסייעו לשמור על טמפרטורה אידיאלית במכונית שלך הנה כמה עובדות על מיזוג אוויר ברכב כולל מדריך בעיות ותקלות נפוצות של מיזוג אוויר לרכב.
על אף שמזגנים הם מעט פחות נפוצים מאשר מראות אחוריות, כלמה בעלי הרכב יש מושג באמת איך מערכת מיזוג אוויר לרכב פועלת או מה לעשות אם זה לא יקרה והיא תפסיק לעבוד. רוב המכונאים אינם מעוניינים בדרך כלל לטפל במערכת המיזוג של הרכב ומפנים למכון מוסמך אשר מטפל אך ורק במיזוג אוויר לרכב. יש כמה סיבה להתנגדות זו. כל בעית מזגן מערבת פתיחת המערכת בלחץ לאוויר וזאת הסיבה כנראה שאת העבודה הזאת צריך להשאיר בידי מקצוענים, שיש להם את הכלים היקרים והמומחיות הדרושה.

איך עובדת מערכת מיזוג אוויר ברכב?

זה פשוט מאוד: מזגן ברכב – כמו גם קרובי המשפחה הקרובה שלו, המזגן בבית והמקרר – מזרים אוויר בתוך המכונית ונושא אותו החוצה. מבחינה טכנית זו דחיסת אוויר, מזגן מסתמך על שני עקרונות פיסיקליים בסיסיים כדי ללכוד ולשחרר חום,

 

החלקים הבסיסיים של מזגן הרכב הם:

1. קומפרסור. המדחס אשר לוקח נוזל קירור בלחץ נמוך והופך אותו חם על ידי דחיסה. המדחס צריך להיות מאד נגיש במערכת, תוכלו לזהותו שהוא הנארה כמו אובייקט יחסי גדול עם גלגלת וחגורה, שני צינורות גומי בקוטר של ס”מ מחוברים אליו, ושסתום על גבו שנראה כמו ונטיל שעל הצמיגים.

2. קבל (Condenser). קבל מסיר חום מגז הקירור בלחץ גבוה, אפקט זה מספיק כדי לגרום לגז להתעבות ולהיות נוזל. זה אפשרי בטמפרטורה גבוהה יחסית בגלל הלחץ גבוה בשלב זה במערכת. ניתן לזהותו על ידי צינור המחובר בחלקו העליון שמחבר אותו חזרה אל המדחס.

3. מקלט ניקוז. לאחר הקירור הגז הופך לנוזל והוא מאוחסן בתוך המקלט. בזמן שהותו שם, הוא עובר דרך פילטר כדי להסיר לכלוך ולייבשו ממים.  המקלט ניכוז יהיה בדרך כלל ליד הקבל. עקבו אחריו על ידי הצינור התחתון שיוצא מהקבל.

4. שסתום התפשטות. שסתום ההתפשטות מגביל זרימת הקרר כדי לשמור על לחץ גבוה. את השסטום ניתן למצוא בדרך כלל על שקע ניקוז המקלט, על כמה כלי רכב, היא מסתתרת מאחורי הפנל.

5. מאייד. זהו רדיאטור אשר עובד גם בכיוון הפוך; במקום להקרין חום, הוא סופג את זה. את החלק הזה כנראה לא תוכלו לראות מפני שהוא נמצא בתוך התא הנוסע מאחור מתחת ללוח המחוונים.

מיזוג אוויר לרכב

קיץ

מערכת מיזוג אוויר לרכב עובדת קשה מאד בחודשי הקיץ ולנו כאן בישראל יש קיץ חם וארוך. מה שחשוב לזכור בימים אלו הוא לנקות את פתחי האיוורור מאבק כדי שמערכת המיזוג תמשיך לתפקד כראוי. במידה והמזגן לא מקרר ישנן כמה סיבות לכך. הראשונה מבינהן היא מחסור בגז כתוצאה מבלאי או כתוצאה מבריחת גז מהמערכת. חשוב לבדוק בתחילת הקיץ את המזגן שהוא מקרר ואם ישנה בעיה להכניס את הרכב למוסך מורשה משרד התחבורה שיודע כיצד לטפל במערכת.

חורף

בחודשי החורף המזגן ברכב כמעט ולא פועל,  על כן טרם מתחיל הקיץ רצוי להפעילו ולבדוק שהוא אכן מקרר כראוי. במידה והמזגן פולט ריח רע, סביר להניח שמדובר בבקטריות שנצתברו בפתחי האוורור וכדי לפתור את בעיה זו יש להתיז אל תוך פתחי האיוורו תרסיס מיוחד למזגנים אשר מונע עובש.

 

 

 

שתפו חברים:

מאמרים נוספים

מגדש טורבו כפול

מגדש טורבו כפול

מגדשי הטורבו מגבירים ומעצימים את תפוקות המנוע על ידי דחיסת אוויר, ומגבירים ומגדילים, הן את המומנט והן את הספק המנוע לטובת הפקת נצילות משופרת יותר

שיפוץ טורבו מחיר

שיפוץ טורבו מחיר

מחירו של מגדש טורבו נע בין כמה מאות לבין כמה אלפי שקלים, תלוי כמובן בסוג ובאם מדובר בשיפוץ או החלפה. מה עוד צריך לדעת על

פיגור טורבו

פיגור טורבו

אם פעם מכונית עם מנוע טורבו היתה חיזיון יחסית נדיר, הרי שהיום, מרבית יצרני הרכב כבר הבינו את היתרון שמגדש הטורבו מספק וכמעט כולם אימצו

ניקוי מגדש טורבו

שסתום טורבו

מגדש הטורבו הוא רכיב המתחבר לצינור הפליטה של המנוע, ומטרתו לשפר את ניצול כוח המנוע. מגדש זה למעשה משתמש בגזים הנפלטים כתוצאה מפעולת מנוע הבערה,

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית בוואטספ, נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן