כאשר המוסכניק מסביר לך מהיכן נובעת הבעיה בחלקי הטורבו ברכב שלך, כדאי שתבין…
חלקי הטורבו:
טורבינה – המכילה גלגל בעל כנפיות, שהגזים מסובבים אותן,
מדחס צינטריפוגלי – שבו גלגל בעל כנפיות הנקרא משאבה או טורבינה, דוחף את האוויר וגורם לדחיסתו.
גלגל משאבה – עשוי, לרוב, אלומיניום ולעיתים יציקת ברזל.
בית המדחס – עשוי אלומיניום. בית הטורבינה עשוי יציקת ברזל עקב הטמפרטורות הגבוהות שהוא צריך לעמוד בהן.
ואיך הכל מתחבר?
הגזים מועברים דרך צינור שהולך ונעשה צר יותר על מנת להגביר את הלחץ. בין הטורבינה למשאבה נמצא בית המיסבים, שבתוכו ממוקם גל הטורבו המקשר בין הטורבינה למשאבה ומסתובב ע”י מיסבי החלקה, מיסבים אלו זקוקים לאספקת שמן באופן קבוע ולכן דורש זרם גדול של שמן. לחץ השמן מגיע ממשאבת השמן של המנוע,בקצוות בית המיסבים ממוקמים מחזירי השמן אשר עשויים מיציקה או מפלדה, מצד המשאבה קיים מחזיר שמן העשוי גומי חזק העומד בתת הלחץ השורר במרכז המשאבה.