למרות המצב אנו פתוחים כרגיל עקב היותנו עסק חיוני. שנדע ימים טובים יותר!

מגדש טורבו כפול

מגדשי הטורבו מגבירים ומעצימים את תפוקות המנוע על ידי דחיסת אוויר, ומגבירים ומגדילים, הן את המומנט והן את הספק המנוע לטובת הפקת נצילות משופרת יותר שלו. אולם, בניגוד לימים עברו, בהם השימוש במגדשי הטורבו נעשה, בעיקר, לצורך הגברת הספקי המנועים, כיום, אחת מהסיבות המרכזיות המובילות לשימוש במגדשי הטורבו היא שיפור ביצועי המנוע במקביל לצמצום פליטת המזהמים ולחיסכון באנרגיה – מתוך רצון לשמור על אקולוגיה וסביבה נקייה יותר מחומרים מזהמים.

 

מגדש טורבו כפול

 ייצור לחץ האוויר הגבוה ע”י מגדשי הטורבו מושג באמצעות גזים שרופים אותם פולט מנוע הרכב דרך מערכת הפליטה, והם הגורמים לסיבוב הטורבינה (המחוברת על ידי ציר) למדחס. סיבובי הטורבינה גורם לסיבובי המדחס ובאופן זה, אוויר נדחס בלחץ אל צילינדרים. מהירותם של סיבובי המנוע (סיבובים דקה, סל”ד) משפיעה ישירות על כמותם של הגזים הנפלטת ועל הלחץ שהם יוצרים במעבר בצינור הפליטה, וכמובן, גם על מהירות הסיבובים בטורבינה. יעילותו של מגדש הטורבו באה לכדי ביטוי בסל”דים הגבוהים והמואצים, בעוד שלחץ הגזים בסל”ד הנמוכים אינו עוצמתי מספיק לצורך דחיסת אוויר. הפתרון למצב זה נמצא בייצור מנועי טורבו כפול (לסל”ד נמוך ולסל”ד גבוה).

מגדשי טורבו כפולים

מגדשי הטורבו הכפול פועלים על ידי שימוש בשני מגדשים באותו הגודל או שונים בגודלם הדוחסים אוויר לתוך הצילינדרים של המנוע בכדי להוסיף לרכב כ”ס נוספים. גזי הפליטה ממוחזרים, מפוצלים בין שני מגדשי הטורבו, ובדרך כלל, משולבים לכניסה משותפת לפני הכניסה לצילינדרים. תצורת ה-Parallel twin-turbo system (מערכת טורבו כפול מקבילה), למשל, דוחסת נפח גדול יותר של האוויר במקביל, דבר שמאפשר למנוע הרכב ליצור משכי בעירה חזקים יותר. תצורות נוספות של הטורבו הכפול הן השימוש בשני טורבואים קטנים העובדים במקביל במקום שימוש בטורבו אחד גדול, כדי לצמצם את השהיית הטורבו, טורבו אחד קטן שמוכנס לפעולה כבר בסל”ד הנמוך (ומצמצם את השהיית הטורבו) בעוד שהטורבו הגדול יותר נכנס מאוחר יותר ומספק למנוע את הדחף בסל”ד הגבוה (בדומה למה ש-BMW שילבה בגרסאות המוקדמות של ה-M5 ), וכד’.

אז מה עדיף, טורבו בודד או כפול?

לכל אחת משתי המערכות יתרונות משלה, אבל יתרונו הבולט של הטורבו הכפול הוא הפוטנציאל המשמעותי לצמצום השהיית הטורבו, וזאת, כאמור, בהשוואה, למגדש הטורבו הבודד שנאלץ לשאת בעצמו בנטל של כל המשימה המכובדת הזו. כבר כיום ניתן לראות גרסאות שונות של מגדש הטורבו הכפול, שדוגמאות להן הבאנו קודם, ולכן, סביר מאד להניח, כי עם התקדמות הטכנולוגיות והדגמים השונים, יצרניות כלי הרכב תימצאנה (ותמצאנה) עוד ועוד טורבואים כפולים, ואפילו משולשים ומרובעים…

שתפו חברים:

מאמרים נוספים

אינטרקולר של טורבו

אינטרקולר למגדש טורבו

אינטרקולר הוא רכיב קריטי במערכת הטורבו של הרכב. הוא פועל כמעין “מקרר” לאוויר החם שנדחס על ידי מגדש הטורבו לפני שהוא נכנס למנוע. הקירור הזה

מגדש טורבו כפול

מגדש טורבו כפול

מגדשי הטורבו מגבירים ומעצימים את תפוקות המנוע על ידי דחיסת אוויר, ומגבירים ומגדילים, הן את המומנט והן את הספק המנוע לטובת הפקת נצילות משופרת יותר

שיפוץ טורבו מחיר

שיפוץ טורבו מחיר

מחירו של מגדש טורבו נע בין כמה מאות לבין כמה אלפי שקלים, תלוי כמובן בסוג ובאם מדובר בשיפוץ או החלפה. מה עוד צריך לדעת על

פיגור טורבו

פיגור טורבו

אם פעם מכונית עם מנוע טורבו היתה חיזיון יחסית נדיר, הרי שהיום, מרבית יצרני הרכב כבר הבינו את היתרון שמגדש הטורבו מספק וכמעט כולם אימצו

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית בוואטספ, נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן